Thursday, November 14, 2013

Doctor, Relatives and Relativity (1) ဆရာဝန္ေတြ ေဆြမ်ိဳးကို ေဆးကုရင္ (၁)

23 Dec 10, 14:52
“ရပ္တာမတ္ရင္ အရိပ္မေစာင္းဘူး” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ တစ္ပုဒ္ေလာက္ ေရးပါလား။

အေတာ္စဥ္းစား၊ အေတာ္ေတြးၾကည့္ပါတယ္။ “ရပ္တာက မတ္ေနေပမဲ့ ထြက္လာတဲ့အရိပ္က ေစာင္းေနတာ ရွိသလား”။ အရင္ဆံုး မတ္မတ္ရပ္တဲ့ ဥပမာေတြ လိုက္စဥ္းစားတယ္။ ရုပ္ထုမားမားၾကီးေတြက ေခါင္းထဲ ဝင္လာတာေပါ့။ ရန္ကုန္က ဦးဝိစာရေက်ာက္တိုင္၊ ေဒလီက Qutab Minar (ကြိတပ္-မီနား)၊ နယူးေယာက္က Statue of Liberty (လစ္ဗာတီ) ရုပ္ထု၊ ခရစ္စမတ္ ကာလဆိုေတာ့ ဘရာဇီးလ္က Christ the Redeemer ရုပ္တုေတြကိုပါ ျမင္လာတယ္။

ဒီ အထင္ကရေတြအေပၚ ေနထိုးလို႔ အရိပ္ေတြထြက္တာ ဘယ္လိုပါလဲ။ (လစ္ဗာတီ) အရုပ္ရဲ႕အရိပ္က (ဟတ္ဆန္) ျမစ္ေရမွာ ေပၚေနတာမို႔ ေရလိႈင္းက ျငိမ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ပဲရစ္က Eiffel Tower လဲ ေခါင္းထဲ ဝင္လာျပန္တယ္။ သူ႔ၾက အရိပ္က ေကာင္းကင္ထဲ ေပၚေနတယ္ ေျပာရမလား၊ ေအာက္ကေန မီးဆလုိက္ေတြ လွေနေအာင္ ထိုးထားလို႔။ ေလယာဥ္ပ်ံစီးရင္း ကုိယ့္ေလယာဥ္ရဲ႕ အရိပ္ကို ျမင္ရတဲ့အခါ ေအာက္က ေျမျပင္၊ ေရျပင္၊ သစ္ပင္၊ ေတာင္ကုန္းေတြေပၚမွာ ရိတ္ကနဲ ျမင့္သြားလိုက္၊ သိမ့္ကနဲ နိမ့္သြားလိုက္နဲ႔၊ အရိပ္မေစာင္းဘူး ေျပာရေအာင္ မမိုက္ဘူး ျဖစ္ေနျပန္ေရာ။

ဒီေတာ့ ဘယ္လို ေကာက္ခ်က္ဆြဲမလဲ။ အရိပ္ထြက္ေစတာ မတူရင္ အရိပ္က်တာ မတူဘူး။ အရိပ္က်တဲ့ေနရာ မတူရင္လဲ ကြဲျပားတယ္။ ဒါဘဲလား ႕႕႕၊ မဟုတ္ေသးပါ။

အလံလြင့္ေနတာ ျမင္ဘူးမွာေပါ့။ တေယာက္က “အလံ လြင့္ေနတယ္”။ တေယာက္က “ေလက လြင့္ေနတာပါကြာ”။ ေနာက္တေယာက္က “မင့္စိတ္ကသာ လြင့္ေနတာ” တဲ့။

ေက်ာင္းသားေတြ ငယ္ငယ္ကဆိုရင္ သိပၸံဘာသာကို စိတ္ဝင္စားၾကတာ မ်ားတယ္။ “လက္ေတြ႔မပါ လာမေျပာနဲ႔” ျဖစ္လာၾကေရာ။ လူၾကီးေတြက ဘာသာေရး ေျပာေဟာေနရင္း နားၾကားျပင္း ကပ္တတ္ၾကတယ္။ အတိတ္၊ အနာဂတ္၊ ကံ၊ ကုသိုလ္၊ စတာေတြဟာ ဟိုက္ဒရိုဂ်င္ ၂ လံုးနဲ႔ ေအာက္စီဂ်င္ ၁ လံုး ေပါင္းျပတာလို မဟုတ္ေတာ့ လက္မခံခ်င္ၾကသူ မနည္းဘူး။

ရုပေဗဒကို ခပ္ၾကာၾကာ မသင္ဘူးလဲ (အိုင္းစတိုင္း) ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ “ရီေလတစ္ဗတီ-သီအိုရီ” ဆိုတာ စာဖတ္ရင္းနဲ႔ ရင္းႏွီးၾကပါလိမ့္မယ္။ သိပၸံဘာသာသင္ရင္း ဝိဇၸၸၨာဘာသာ စိတ္ဝင္စားေနသူေတြလဲ ရွိတာဘဲ။ ဆယ္တန္းမွာ ဟိုေခတ္က “ျမန္မာစာ စကားေျပ လက္ေရြးစဥ္” ကို ျပ႒ာန္းစာအုပ္ လုပ္ဘူးတယ္။ အမွန္က (အို-ဘီ) ေခၚတဲ့ စိတ္ၾကိဳက္-ျမန္မာစာ ယူတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကိုသာ သင္တာပါ။ (အိုင္းစတိုင္း) ရဲ႕ ရႈတ္ေထြးလြန္းလွတဲ့ နိယာမကို ဗမာလို ရွင္းကနဲေနေအာင္ ဥပမာေတြေပးေရးထားတာ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာပါတာကို စိတ္ၾကိဳက္ျမန္မာစာ မယူေပမဲ့ၾကိဳက္လို႔ ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။

မီးရထား ႏွစ္စီး ေျပးႏႈန္း မတူဘဲ၊ အရပ္မ်က္နွာ တခုထဲ ဆိုပါစို႔ ေျမာက္ဘက္ကို တနာရီ ၂ဝ မိုင္ႏႈန္း၊ ၃ဝ မိုင္ႏႈန္းနဲ႔ သြားေနၾကတယ္။
• ဘူတာမွာရပ္ေနသူက "ရထားတစီးက ၃ဝ ႏႈန္းနဲ႔ ေျမာက္ဘက္ကို၊ တစီးက ၂ဝ ႏႈန္းနဲ႔ ေျမာက္ဘက္ကို သြားေနတယ္" လို႔။
• ေနာက္က်ေနတဲ့ ရထားေပၚကလူက "ေရွ႕ကရထားဟာ (၃ဝ - ၂ဝ = ၁ဝ) မိုင္းႏႈန္းနဲ႔ ေျမာက္အရပ္ကို သြားေနတယ္" လို႔။
• ေရွ႕ရထားေပၚကလူက "ေနာက္ရထားဟာ တနာရီ ၁ဝ မိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ေတာင္အရပ္ကို သြားေနတယ္" လို႔ ေျပာျပန္တယ္။ ဘယ္သူ မွန္ပါသလဲ။

ေမာင္ေက်ာင္းသားေတြ အရြယ္ေလးရလာေတာ့ ဘာသာေရးမွာ ပရမတ္ (ပရမတၲ) ဆိုတာလဲ ၾကားဘူးလာၾကတယ္။ နားမဝင္၊ သေဘာမေပါက္သူ မ်ားပါလိမ့္မယ္။ သိပၸံထဲကေန Relative truth ႏိႈင္းရအမွန္ဆိုတာ သင္လာ၊ ဖတ္လာရမွ ေအာ္႕႕႕ ဒါလား ျဖစ္လာၾကတယ္။ တိုတယ္ဆိုတာ သူ႔ထက္ ရွည္တာနဲ႔ ႏိႈင္းမွ တိုတာလို႔ ေခၚႏိုင္တယ္။ ခ်မ္းသာတယ္ ဆိုတာလဲ သူ႔ထက္ မြဲတဲ့သူနဲ႔ ယွဥ္ေျပာမွ ရတယ္။ မ်ဥ္းေျဖာင့္ဆိုျပီး အေကာင္းဆံုး ေပတံနဲ႔ ဆြဲထားပါေစ၊ တကယ္ ေျဖာင့္မေနဘူး။ ကမၻာၾကီးက လံုးဝန္းေနတယ္။ ကမၻာ့ဆြဲအားဆိုတာလဲ သက္ေရာက္ေနတယ္။

ျဖည့္ၾကည့္တတ္တာ တခါတေလ အသံုးက်တယ္။ တခါတေလ အမွားက်ဴးလြန္ရာက်တယ္။ ဒါနဲ႔လဲ မျပီးေသးျပန္ဘူး။ အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္သာ ျမင္သူ၊ သိသူ-ေျပာသူ-ေရးသူေတြဟာ "လူ႔ဂြစာ" လို႔ ေခၚခံရႏိုင္တယ္။

“ဘုရားစဥ္မွာ ဆြမ္းေတာ္တင္တာ ၾကြက္လမ္းျပသာျဖစ္တယ္” လို႔ ေျပာတာဟာ မမွန္ဘူးလို႔ အျပတ္ေတာ့ျငင္းမရဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီအေျပာဟာ တဖက္ကေနကပ္ၾကည့္ျပီးသာေျပာတာ မဟုတ္လား။ ကုသုိလ္ျပဳတာျဖစ္ျဖစ္၊ တလြဲလုပ္တာျဖစ္ျဖစ္ ကံသံုးပါးလံုး ပါရတယ္။ ဘုရားစဥ္က ဆြမ္းေတာ္ဆီကို ခဏေနရင္ ၾကြက္-ယင္-ျခင္-ပိုးဟပ္လာမွာေပါ့လို႔ ပညာအျမင္နဲ႔ ေျပာတယ္။ ဆြမ္းကပ္သူရဲ႕ စိတ္အစဥ္ကို ျမင္ၾကည့္ႏိုင္တဲ့အထိ ပညာကမေရာက္တတ္ဘူး။

တခ်ိဳ႕က “ဖက္ႏွစ္ဖက္ ၾကည့္ပါ” ေျပာတယ္ ပညာရွိသလိုဘဲ။ ႏိုင္ငံေရးမွာလဲ မေတာက္တေခါက္ အေနာက္က ပညာရွင္ေတြေရာ၊ (မီဒီေယတာ) ဝင္လုပ္ခ်င္သူေတြကေရာ ဟိုဘက္က နည္းနည္းေလွ်ာ့၊ ဒီဘက္က နည္းနည္းေျပာ့ ခိုင္းတတ္တယ္။ တဖက္ဖက္ေတာ့ မလိုက္သလိုဘဲ။ "မတူတဲ့ ႏွစ္ဘက္လံုး (ဆိုးတာေရာ-ေကာင္းတာေရာ၊ မွန္တာေရာ-မွားတာေရာ) ကို ဆတူဘဲ" လို႔ ေျပာေနတာ။ “အမွားကို အမွတ္တဝက္ေပးေနတာျဖစ္တယ္။”

“ငါက အိပ္ခ်င္ရင္ အိပ္လိုက္တယ္။ စားခ်င္ရင္ စားလိုက္တယ္။” လို႔ ေျပာတာဟာ လူပ်င္းကေန ေျပာေနတာ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မယ္။ အိပ္ခ်င္ေပမဲ့ အိပ္မရတာမ်ိဳးျဖစ္တာ အားလံုးေလာက္ျဖစ္ဘူးမယ္ထင္တယ္။ ကြ်န္ေတာ့ဆီလာတဲ့ ေမးခြန္းေတြ မနည္းဘူး။ စားခ်င္လို႔ စားေနေပမဲ့ ေကာင္းလိုက္တာ၊ မေကာင္းဘူး၊ ဟိုဟာစားရရင္ ပိုေကာင္းမွာဘဲ၊ မေတြးတဲ့သူ ရွိသလား။

ထူးျခားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ (ရဟႏၲာ) ဆိုတာ ဖူးခ်င္တယ္ဆိုလို႔ ဝါးရံုေတာထဲကို ေခၚသြားတယ္။ “ဒီဝါးက ေျဖာင့္တယ္။ ဒီဝါးက ေကာက္တယ္။” လို႔သာ ေျပာျပလိုက္တယ္။ ေကာက္ေနတာကို ေျဖာင့္ေစခ်င္စိတ္ မရွိသူ။ ေကာက္ေနလို႔ ေၾကာင့္က်စိတ္ မဝင္သူ။ တြယ္တာစိတ္၊ မက္ေမာစိတ္ကင္းသူ။ ဘာဆိုဘာမွ မျဖစ္သူဆိုတာ လြန္ေျမာက္သူဘဲ။

ရွိတာကအတည့္၊ အလင္းကေျဖာင့္တန္း၊ အရိပ္က်ရာက ညီညာေပမယ့္၊ အရိပ္ၾကည့္သူက လူျဖစ္ပါတယ္။ လူျဖစ္တဲ့ဆရာဝန္ေတြ သတိထားရမွာကို စာအဆက္မွာသာ ေရးပါရေစ။

Dr. တင့္ေဆြ
၂၄-၁၂-၂ဝ၁ဝ

No comments: